Univerzita dne 9. 11. 2021 znovu zahájila provoz call centra. Studenti tam pomáhají s trasováním. Stalo se tak poté, co univerzitu oslovila s žádostí o pomoc Krajská hygienická stanice.
„Přítomnost univerzity je pro každý region významným potenciálem pro rozvoj, ale i řešení krizových situací. Epidemická situace bohužel není dobrá a nastal čas, aby se naši studenti a zaměstnanci opět zapojili do pomoci obyvatelům našeho kraje,“ uvedl rektor zlínské univerzity Vladimír Sedlařík.
Call centrum je umístěno v budově Fakulty humanitních studií, kde studenti obvolávají covid 19 pozitivní osoby i jejich následné kontakty. Do trasování se zapojili také studenti Fakulty logistiky a krizového řízení v Uherském Hradišti.
„Jsme velmi rádi, že nám takto operativně vyšla zlínská univerzita vstříc. Moc si této pomoci vážíme. Počty nakažených stoupají a je potřeba posílit trasování. Je nutno říci, že jde taky o rychlost záchytu, a v tom nám právě studenti velmi pomohou,“ popisuje ředitelka KHS ve Zlíně Eva Sedláčková.
Denně bude v call centru pracovat zhruba dvacítka studentů. V provozu bude od 8.00 do 16.00 hodin včetně víkendů a svátků.
„Do trasování zapojíme opět především studenty prvních ročníků, kterým se část odpracovaných hodin započte do povinné praxe. Jejich praxe v tomto semestru je totiž směřována do zařízení zaměřujících se na zdraví a prevenci. Víkendové směny budou mít studenti formou brigády, která bude placena Zlínským krajem,“ sdělil Petr Snopek, proděkan pro Celoživotní vzdělávání a praxi na FHS.
Call centrum provozovala zlínská univerzita již minulý rok, a to od září až do letošního května v prostorách univerzitní knihovny. „Provoz nynějšího call centra bude podle aktuální potřeby Krajské hygienické stanice ve Zlíně, předpokládáme, že to bude několik měsíců,“ dodává Adriana Knápková, prorektorka.
Chod univerzitních Call center je v období od 1. 11. do 31. 12. 2021 spolufinancován Zlínským krajem a Statutárním městem Zlín.